betere rente EN betere wereld? Ontdek de optimale combinatie op HoogsteRente.nl

ASN Bank groeit in jubileumjaar!

HoogsteRente.nl, 21 maart 2011

ASN Bank groeit in jubileumjaar!

De ASN Bank zag in 2010 het aantal klanten stijgen met 10%, naar 517.000. De bank stabiliseert hiermee zijn marktleiderspositie  als duurzame bank. De ASN is de grootste duurzame bank in Nederland en steeds meer klanten vertrouwen hun spaargeld toe aan de ASN Bank. Al 50 jaar is de bank actief op de Nederlandse markt.

Tevens nam het totale vermogen onder beheer  toe met 24% en boekte de bank een flinke winst van 43 miljoen euro.

Klantwens als uitgangspunt

De ASN Bank streeft naar transparantie. Dat houdt in dat zij helder is over de bestemming van de toevertrouwde gelden en over het beleid. Maar ook dat zij dit beleid mede baseert op wat de klanten willen. Zo vereenvoudigde de bank het aanbod van spaarrekeningen. Het voegde verschillende rekeningen samen tot het vernieuwde ASN Ideaal Sparen: één transparante spaarrekening zonder inleg- en opnamebeperkingen en met een relatief hoge rente (2.3%).

Daarnaast onderzocht de ASN Bank in 2010 welke thema’s haar klanten het belangrijkst vinden. Klanten bleken een voorkeur te hebben voor vier thema’s: zij willen dat de bank hun geld investeert in eerlijke handel en duurzame energie en niet in kinderarbeid en wapenindustrie. Deze vier duurzame thema’s krijgen extra aandacht in het beleid. Daarnaast koppelde de bank de thema’s aan de nieuwe ASN Creditcard en ASN Ideaalsparen.

De service en dienstverlening van de bank worden sterk gewaardeerd. De Consumentenbond kende ASN Bank zelfs de eerste plaats toe in de Bankenmonitor, die een beeld geeft van de tevredenheid van consumenten over het internetbankieren, de service en de kosten van hun bank. Ook de Eerlijke Bankwijzer oordeelde positief.

Groeistrategie

In het persbericht van de bank eerder deze maand gaf Dhr. Ewoud Goudswaard zijn visie op de cijfers:

‘Wij zijn blij dat wij met deze visie en onze duurzame bancaire dienstverlening steeds meer mensen aanspreken. Dat is het definitieve bewijs dat je als bank die meerwaarde voor mensenrechten en klimaat nastreeft, uitermate succesvol kunt zijn. Wij willen blijven groeien en onze positie als markleider in duurzaam bankieren uitbouwen. Hoe meer geld onze klanten ons toevertrouwen, des te meer wij kunnen investeren in een duurzame economie. Groei is daarbij geen doel op zich, maar een middel om de impact op onderwerpen die de basis vormen voor een duurzame samenleving, zoals (sociale) woningbouw, onderwijs, en duurzame energie, sterk te vergroten.’